ABORDARE EDUCAȚIONALĂ

Într-o lume in care totul stă sub semnul transformării și vitezei, schimbarea devine cea mai importantă constantă a vieții. Totul in jurul nostru se află într-o continuă dinamică iar educația nu face excepție. De aceea, și conceptul educațional Waldkinder este un proces viu si creativ, mereu in construcție.

Curricula emergentă

Urmărim observațiile copiilor în natură, jocurile și ideile lor, descoperirile pe care le fac și concluziile lor de la finalul fiecărei zile. Cu toate, construim permanent experiențe de învățare cu sens și impact pentru fiecare copil.

Copilul si întreg universul sau stau in centrul universului nostru

Noi credem în egalitate, unicitate, abilități valoroase și în dreptul lor, al copiilor, de a face alegeri și de a fi ei înșiși, inițiatori ai propriilor procese de învățare.

Educația prin și în natură

Creează un cadru de învățare in care copiii își folosesc toate simțurile pentru a afla răspunsuri la ceea ce-i interesează cu adevărat. În natură, copiii învață singuri să se autoregleze, experimentând în mod direct și spontan limitările și provocările. și tot experiența în natura îi face curioși să-și lărgească aria de interese.

Învățare prin joc și joacă

Copiii învață cel mai bine când sunt activi din punct de vedere mental, când se simt implicați în ceea ce fac și relaționează la nivel personal și social, când reușesc să facă conexiuni cu sens pentru ei. Toate acestea se întâmplă atunci când se joacă.

DE CE COMUNITATE?

Pentru că la o simplă grădiniță nu se întâlnesc, cu același drag ca cei mici, părinții. Iar profesoara de engleză nu coace chec sau biscuiți la gustarea de după somn. Și pentru ca, la grădiniță, nici n-ar fi posibil să organizăm vreo noapte, ca în tabără, cu toți colegii. Și cu siguranță, n-ar fi despre grijă, despre responsabilitate, despre prietenie și foarte multă joacă. Pentru ca toate astea sunt posibile in comunitatea Waldkinder.

FOREST KINDERGARTEN ÎN VIZIUNEA NOASTRĂ

Modelul educațional de tip forest este mai puțin un sistem disciplinar cât un proces inspirațional construit pe o serie de principii:

Coerență și consistență

Vorbim despre un proces de durată, cu sesiuni regulate petrecute în pădure pentru a acoperi un ciclu complet de planificare, observare, adaptare și verificare.

Localizare într-un spațiu natural

Ideal cu acces la pădure, pentru a susține dezvoltarea relației dintre cel care învață și lumea naturală.

Procesul de învățare

Este determinat de interesul copilului (learner-centered).

Dezvoltare holistică a copiilor

Cu focus pe creșterea rezilienței fizice și psihice, încrederii, independenței și creativității.

Asumare de riscuri

Adecvate vârstei și mediului în care se derulează activitățile. Aceasta este o trăsătură esențială a educației în natură. Implică activități cu un nivel de risc specific –
focul, folosirea de diferite unelte, activități de aventură – cățărat, drumeții, activități în apă.

Expertiză necesară

Educatori specializați, biologi.