“Waldkinder este locul în care educația contribuie la formarea acelor oameni mari pentru care singura constant din viață este schimbarea. Misiunea noastră este să le păstrăm intacte abilitățile lor native, să le oferim posibilitatea de a se descoperi și dezvolta natural, în ritmul lor, iubiți necondiționat. Natura ne ajută să-i păstrăm buni și empatici, să avem grijă de sănătatea lor fizica și emoțională astfel incât să fie increzători in forțele proprii și să se adapteze ușor la orice ar putea urma.”
Oana & Liviana – fondatoarele Waldkinder
Waldkinder este o comunitate de invățare prin joacă și explorare liberă in natură, destinată copiilor cu vârsta intre 1 și 6 ani.
Construim un mod de viață și invățare in armonie cu natura pe care il cultivăm de la primii pași ai copiilor. Păstrăm minți deschise care invață continuu și cu drag, incurajăm emoția, expresia libera și echilibrul interior și echipăm copiii cu acele abilități care să-i pregătească pentru oricum va arăta lumea lor, peste ani.
Waldkinder Way este despre un mod de viață și învățare în armonie cu natura pe care îl cultivăm de la primii pași ai copiilor. Pastrăm minți deschise care învață continuu și cu drag, încurajam emoția, expresia liberă și echilibrul interior și echipăm copiii cu acele abilități care să-i pregătească pentru oricum va arăta lumea lor, peste ani. Conceptul educațional Waldkinder este un proces viu și creativ, mereu în construcție. De la un sezon la altul, descoperind generații noi și valori diferite, Waldkinder Way se transformă cu și pentru copiii din comunitatea noastră.
EDUCATORII NOȘTRI SUNT CEI MAI BUNI DIN LUME!
Cătălina Ene
“Sunt dascăl și om în aceeași măsură. Fac cu drag educație dintotdeauna, pentru copii de toate vârstele și pentru colegi educatori mai tineri, pe cale să descopere o carieră cu recompense neprețuite: zâmbete și îmbrățișări fără număr.”
Ovidiu Căliman
“Sunt două lucruri care stau în inima mea – iubirea pentru natură și iubirea pentru copii. Fie că hoinăresc singur pe munți sau cu ceata de mini-cercetași prin pădure, am parte de o experiență spirituală completă.”
Andrei Iliescu
Andrei vine din zona de educație Waldorf, este pasionat de fotografie, tehnică și meșterit la biciclete vechi sau experiențe din care copiii învață folosindu-și creativitatea și fantezia. Sunt principalele ingrediente de inspirație Waldorf iar Andrei le folosește generos, în jocuri de imaginație și învățare prin experimentare directă.
Andrei Șoit
“Cand nu sunt in drumeție sau sus pe munte, ma găsești lângă copii. Și ei au darul acela unic de a te pune la încercare și de a te face, la finalul călătoriei, un om mai bun și mai împlinit. Și cu infinit mai multă răbdare!”
Oriana Popescu
“Am dintotdeauna o fascinație pentru oameni. M-am făcut sociolog ca sa-i pot înțelege mai bine și m-am oprit la copii pentru că ei sunt cei care au reușit să mă înțeleagă pe mine cel mai bine – cu inocență, fără prejudecăți și cu prietenie necondiționată.”
Andreea Reti
“Eu sunt pasionata de educația și de psihologia copilului astfel ca, firesc, când m-am făcut mare am devenit educator. Regăsesc mult din filosofia mea în metoda Montessori care armonizează libertatea și limitele într-un model de educație echilibrat și sănătos pentru copii. Dacă reușesc sa și aplic filosofia mea intr-o clasa în care stam cu picioarele în iarba, misiunea mea apropo de educație este completa!”
Antonela Balint
Ela este sociolog și trainer ca educație dar viata ei este despre sport, munti și natura. Instructor de schi și de cățărat, mama și educator, Ela are și doua mâini magice cu care “coace” bunătăți fără zahăr și experiențe de explorare și aventura, în aer liber, pentru copii de toate vârstele.
Claudia Dorobanțu
“Mă pasionează cifrele și spiritualitatea deopotrivă. Primele mă ajută să fac ordine în haosul din jur iar din sesiunile aproape zilnice de yoga îmi iau necesarul de claritate interioară, necesară în fiecare zi, mai ales când mă joc cu cifrele la o grădiniță în natură.”
Georgiana Cândea
“Toți îmi spun că am un dar special când vine vorba de interacțiunea mea cu copiii.Nu i-as spune dar neaparat, e o rețetă: e cu multă răbdare, ținut aproape pe săturate și privit în ochi cu drag. Și experiență – am grijă de copii de grădiniță de când eram eu însămi la grădiniță.”
Theodor Gălățanu
“Eu privesc lumea din mijlocul naturii. Sus pe munte oricând, prin valuri când e vară, în zbor pe pârtie iarna, caut muzica din orice zi și orice loc. Și uneori chiar o cânt. Dau mai departe copiilor felul meu de a privi lumea, cu drag și uimire în fața experiențelor esențiale: viața, natura și oamenii.”
Livia Cândea
“Momentul preferat din fiecare zi este ora prânzului, când copiii își fac loc la bucătărie și-mi mai cer o porție. Să-i văd bucuroși de ce le-am pregătit, să le povestesc de unde le aduc brânza și ce am pus în smoothie – astea sunt motive să fiu aici in fiecare zi, cu același drag.”
Sorin Stoica
“De când am descoperit copiii de la grădiniță, parcă pun mai mult drag în tot ceea ce fac în fiecare zi pentru că am ocazia să le arăt și lor – de la tuns iarba, la construit, la tâmplărie sau îngrijit albinele, mă bucur împreună cu ei de lucruri simple.”
Narcisa Gijiulete
“Sunt soție, mamă de cățel, grădinar în timpul liber, creator ocazional de conținut video și picturi în acuarelă. Si, desigur, un super-educator cu mari puteri: preiau durerea, înlătur frica, dau pupici cu lipici și ajut toti copiii aflați la ananghie.”
Iuliana Labo
“Sunt un om obișnuit, care nu caută sensul vieții, ci sensul fiecărei zile. Sunt pasionată de gusturi, arome și mâncatul împreună cu alți oameni, bucurii pe care le-am regăsit la grădiniță împreună cu multe alte provocări care mă încarcă.”
Antonio Gălățanu
“Mă pasionează sportul și orice formă de artă. Iarna sunt pe schiuri, vara cu bicicleta prin munți și când nu sunt în mișcare, sculptez, pictez sau cânt. Copiii mă văd adesea cântând și am descoperit că e cel mai bun mod de a mă conecta cu ei și a-i face să se deschidă.”
Ionela Bocai
“Eu sunt cofetar, iubesc să prăjituresc și am constatat că zilele în care coc sau pregătesc un desert sunt etichetate intuitiv “zile perfecte”. Sunt în elementul meu atunci când am ceva dulce și sănătos de pregatit. Iubesc viața și micile ei simplități și bucurii.”
Adrian Bălan
“Eu sunt azi om de munte și natura, inspirație a unei copilării trăită în pădure, la țară. N-am reușit niciodată sa mă împac cu gândul unui traseu profesional din care sa lipsească legatura cu natura și cu oamenii astfel ca, după ce am absolvit teologia, am început sa lucrez cu copiii, organizând mai ales campusuri și drumeții. Asta fac și aici, la Waldkinder, cu multa recunoștință ca am șansa sa retrăiesc zilnic experiențele care m-au format: explorarea, pădurea, oamenii mici și mari pe care ii cunosc!”
Nicoleta Negoescu
Nico știa ca o sa devină educator și, cum rar se întâmplă, profesia ii este și pasiune adevarata. Este sigura de asta chiar dacă e în primii ani de explorare ea însăși. Vine cu multa blândețe, cu drăgălășenie și curiozitate dar și ceva timiditate care o fac fix cum trebuie ca sa le fie tovarășa de joaca și descoperire copiilor. Ca orice educator pasionat, în timpul liber desenează și se plimba cu bicicleta!
Andra Tudora
Andra se pregătește și ea încă de la liceu sa devină educator așa ca știe deja sa imbine foarte bine blândețea cu fermitatea în abordarea ei de educator. Are ceva din siguranta și generozitatea unei regine bune iar copiii o indragesc și o cauta cu brațele deschise, să-si ia portia de îmbrățișare și protecție împreună cu un bonus mare de entuziasm și simt practic cu care ii molipsește pe colegii educatori.
Andreea Costea
“Eu sunt biolog ca formare si credeam ca mi-am găsit chemarea în linistea naturii și a laboratorului. Mi-am dedicat ultimul an cercetării ciupercilor dar am descoperit, neașteptat, ca la fel de pasionați ca mine de minunile care cresc prin păduri sunt copiii. Astăzi mă bucur de o altfel de liniște, înconjurată de copii de toate vârstele. În plus, am ocazia sa mă ocup în continuare și de ciuperci, împreună cu copiii, atunci cand exploram padurile din preajma Sibielului!”
Elena Topârcean
“In secret, mi-am dorit întotdeauna sa gătesc. O fac cu drag pentru copiii mei acasă insa profesional n-am avut ocazia să-mi pun în aplicare talentul. Pana azi. La noi în bucatarie e esențial despre ingrediente sănătoase și potrivite pentru nutritia copiilor și am integrat aceasta viziune în retete simple, cu un pic de inspirație locală și cu o diversitate de condimente. In fiecare după-amiaza pun la copt cu drag biscuiți, chec sau vreun pandișpan cu fructe și sunt sigura ca de-asta copiii îmi zâmbesc larg oriunde ne întâlnim prin grădiniță.”
Diana Pop
“Toți îmi spun ca mă pricep la toate, ca găsesc repede soluții și reușesc sa improvizez în momentele-cheie. Nu am vreo formula secreta pentru asta: sunt doar harnică și mă implic oriunde e nevoie – de la căutat șosete rătăcite la dormitor cu copiii in unele după-amieze pana la organizat necesarul la bucătărie. Aici mă și găsiti cel mai des în ultima vreme. E locul în care pun în practica cel mai bine abilitatile mele ca sa ajungă la timp și sa fie primite cu drag bunătățile care ies zilnic din cuptor!”
Copiii Waldkinder pleacă de la grădiniță cu sclipiri în ochi și revin cu nerăbdare în fiecare zi. E ceea ce are sens în lumea lor și ceea ce ne propunem prin serviciile noastre.
PRIETENII WALDKINDER
Mena Suciu
English teacher
Mena e profesor cu har, bunica din basme și autor de biscuiti de care nu te saturi. Atelierele ei de engleza au un strop de magic fie pentru ca se întâmplă in explorare la pădure, în camere secrete cu atmosfera de poveste sau printre personaje fascinante pe care le creează la fiecare întâlnire.
Andrei Crețu
profu de muzica
Andrei a primit la 13 ani prima lui chitară – iar acum aduce o chitară copiilor în fiecare săptămână și împreună se bucură de muzică, de refrene cunoscute și de dans, le povestește despre sunete, corzi sau note și, de fiecare data, fără greșeală, le da mai departe din marea lui pasiune pentru muzică!
Laura Cândea – Burnete
art-therapist
Laura creeaza experiențe de descoperire personală prin cele mai neașteptate explorări artistice. Copiii lucrează cu corpul lor, în zbor sau rostogolire, cu culoare, cu lut sau cu obiecte naturale culese în pădure și își construiesc abilități de cunoaștere și autocunoaștere, abilități sociale, practice și de comunicare eficientă.
Paul Bondane
Dezvoltare personala prin teatru
Paul e actor al Teatrului Gong și personaj efervescent și ludic el însuși, natural conectat cu copiii și cu universul vârstei “totul e posibil”. El propune ateliere de jocuri creative si non-competitive inspirate din arta teatrala în care copiii îsi pot antrena diferite abilități personale. Gândirea creativa și spontaneitatea, exprimare corporala prin mișcare, expresia emoțiilor dar și abilități conversaționale și de relaționare în grup sunt toate coordonate ale jocurilor pe care copiii le construiesc împreună cu Paul și educatorii.
Ștefan Radu Cretu
Arte și creatie
Stefan este un artist vizual fascinat de necunoscut. Aproape tot timpul își plasează arta in zone neconvenționale și cauta sa abordeze noi teritorii, sa exploreze forme de expresie și de manifestare neobișnuite. Pentru propriul amuzament, s-a angajat in redefinirea sculpturii prin elemente de joc. Este un limbaj pe care îl folosește cu succes in exercițiile cu copiii, provocându-i sa dea frâu liber chiar și ideilor și conexiunilor ieșite din comun care, pe aceasta cale, devin obiecte utopice sau performari artistice.
Nu suntem niciodată mai plini de viață, mai aproape de felul nostru de a fi sau mai absorbiți de ceva decât atunci când ne jucăm.
Charles Schaefer
psiholog american, considerat
“tatăl” terapiei prin joacă
TOTUL DESPRE FOREST KINDERGARTEN
KIT PENTRU PĂDURE
Stăm pe-afară aproape toată ziua, în fiecare zi și pe orice vreme. În curtea grădiniței, în livadă, la pini sau la pârâu, copiii au nevoie de haine potrivite ca să se poată bucura de natură, confortabili și în siguranță.
SIGURANȚA ÎN NATURĂ
Experimentarea și gestionarea corectă și sigură a situațiilor de risc sunt parte esențială și integrantă a abordării de tip Forest School și a unui proces sănătos de dezvoltare a fiecărui copil. Locurile în care ne deplasăm pentru timp în aer liber sunt selectate în avans și evaluate corespunzător privind eventuale pericole – animale, plante cu potențial periculos, trasee pentru drumeții – de către educatorii noștri iar sesiunile de pădure sunt adaptate grupelor de vârstă. Copiii sunt însoțiti permanent de către biolog și echipa de educatori dedicată grupei în toate deplasările, având truse de prim-ajutor echipate cu materialele necesare pentru a interveni in caz de incidente. Educatorii noștri evaluează, periodic, și alături de copii potențialele situații de risc, esențial fiind ca această abilitate să fie dobandită cât mai devreme.
EDUCAȚIE PRIN JOC, ÎN NATURĂ
Noi credem în învățare în mediul natural, prin joc și experiențe generate chiar de către copii. Natura are un efect extrem de puternic asupra felului în care mintea și corpul se dezvoltă. Timpul petrecut în aer liber creează condițiile necesare pentru jocul liber, creativ și autonom care hrănește în mod natural copii sănătoși, motivați și încrezători.
Copiii învață cel mai bine când sunt activi din punct de vedere mental, când se simt implicați în ceea ce fac și relaționează la nivel personal și social, când reușesc să facă conexiuni cu sens pentru ei. Toate acestea se întâmplă atunci când se joacă.
ABORDARE EDUCAȚIONALĂ
Prezentul stă sub semnul transformării și al vitezei, schimbarea devine cea mai importantă constantă a vieții. Totul in jurul nostru se află într-o continuă dinamică. De aceea, și conceptul educațional Waldkinder este un proces viu si creativ, mereu in construcție.
DE CE COMUNITATE?
Pentru că la o simplă grădiniță nu se întâlnesc, cu același drag ca cei mici, părinții. Iar profesoara de engleză nu coace chec sau biscuiți la gustarea de după somn. Și pentru ca, la grădiniță, nici n-ar fi posibil să organizăm vreo noapte, ca în tabără, cu toți colegii. Și cu siguranță, n-ar fi despre grijă, despre responsabilitate, despre prietenie și foarte multă joacă. Pentru ca toate astea sunt posibile in comunitatea Waldkinder.
VIZIUNEA NOASTRĂ
Modelul educațional de tip forest este mai puțin un sistem disciplinar cât un proces inspirațional construit pe o serie de principii.
HAI ÎN ECHIPA NOASTRĂ
Suntem mereu în căutare de oameni care ne împărtășesc pasiunea și înțeleg viziunea noastră despre educația în natură. Dacă ești interesat să intri în echipa noastră, te așteptăm cu un CV la contact@waldkinder.ro
E esențial să te simți în largul tău în mijlocul naturii și să-ți facă plăcere să petreci timp cu copiii de toate vârstele. Experiența și formarea în orice model de pedagogie preșcolară sunt apreciate dar nu esențiale pentru că te vei forma în echipa noastră. Limba germană la nivel mediu e un plus.
Te așteaptă un microbuz dedicat care te duce și aduce zilnic la grădinița și o echipă minunată cu care să împarți prânzuri și gustări delicioase. Plus cele mai frumoase zile petrecute în pădure.